вівторок, 28 квітня 2020 р.

БІОЛОГІЧНИЙ РЕП


«Привіт вам, п’ятикласники, усі зібрались тут? Сьогодні в нас мета – заглянути у ґрунт!», – так починається реп-урок від учительки біології Яковлівської школи на Харківщині Ольги Халепи. Разом з Ольгою Володимирівною учні рушають у віртуальну мандрівку за село – в поле, до балки, де, приспівуючи, та пританцьовуючи, знайомляться з ґрунтовим середовищем та підземними мешканцями.

ЗБРОЯ ПРОТИ ВІРУСІВ І ХВОРОБ


Сьогодні в усіх країнах світу новинні стрічки починаються і закінчуються повідомленнями про пандемію. Левова частка цих інформацій – про те, як вберегтися від коронавірусу, як діяти самим і пояснити правила відповідальної поведінки дітям. А запитання «що таке віруси?» щодня чують і вчителі, і батьки. Відповісти на ці (та інші, не менш важливі) запитання педагогам та батькам допомагає освітня онлайн-платформа e-Bug (www.e-bug.eu). Десять років тому проект започаткувало Міністерство охорони здоров’я і соціальної політики Великої Британії, щоб популяризувати знання про гігієну, інфекційні захворювання, їх лікування та профілактику, донести думку про важливість щеплень тощо. Наприкінці листопада 2019 року до проекту приєдналася і Україна. Як саме влаштована платформа, які навчальні матеріали та методики на ній розміщено та для яких вікових категорій вони стануть у пригоді? Про це розповідає представниця  e-Bug в Україні Вікторія Круглова.

НАТАЛІЯ ГЛАДКИХ: У ДИТИНСТВА НЕ ПОВИННО БУТИ ІНВАЛІДНОСТІ


Дітей з інвалідністю сьогодні ми бачимо все частіше – у школах, садочках, гуртках, на дитячих майданчиках. Це не означає, що їх стало більше, просто вони нарешті отримали можливість вийти за межі квартири, навчатися та спілкуватися з однолітками. Серед тих, хто допомагає учням з інвалідністю налагодити зв’язок зі світом, є й спеціальних педагог Наталія Гладких. Нещодавно вона увійшла до п’ятдесяти кращих педагогів світу премії Global Teacher Prize і змагатиметься за «вчительський Оскар» на міжнародному рівні. Запитуємо у пані Наталії: з чого почався її шлях до інклюзивної педагогіки, з чого складаються її робочі будні та що вона мріє здійснити.

понеділок, 23 березня 2020 р.

«КОСМІЧНА МАЙСТЕРНЯ» У ЦЕНТРІ КИЄВА

На початку 2018 року мільйони людей у всьому світі спостерігали за запуском в космос червоної Тесли Ілона Маска, обговорювали деталі польоту. Спостерігали за запуском і студенти Національного авіаційного університету в Києві. Говорили про те, що непогано було б і самим спробувати змайструвати і запустити хоча б найпростішу ракету.
Саме в цей час до Ради молодих вчених НАУ звернувся старший науковий співробітник хімічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка Сергій Піпко з пропозицією створити команду студентів і будувати експериментальні ракети. Голова Ради  Ксенія Семенова швидко зібрала групу студентів і через кілька днів в університеті вже кипіла робота: було створено Студентське конструкторське бюро експериментального ракетобудування NAURocket (facebook.com/NAURocket) і три команди почали майструвати ракети.

пʼятниця, 6 березня 2020 р.

ЗУСТРІНЕМОСЬ… У ВІРТУАЛЬНІЙ РЕАЛЬНОСТІ


У Конференц-центрі імені Королеви Єлизавети ІІ у Лондоні несподівано пролунала сирена тривоги. Учасники конкурсу проектів освітніх технологій Reimagine Education Awards, який називають «освітнім Оскаром», поспішили до стенду одного з фіналістів – Сумського державного університету. Українські освітяни презентували на конкурсі екосистему ЗВО і показували, як працює нова навчально-дослідницька лабораторія віртуальної та доповненої реальності Ulab. Глядачам у Лондоні запропонували «екскурсію», під час якої потрібно було в режимі реального часу вирішити інженерну задачу з коригування роботи установки підготовки природного газу. Саме в момент екскурсії і пролунав сигнал тривоги.

четвер, 13 лютого 2020 р.

«ГРОШІ ХОДЯТЬ ЗА ВЧИТЕЛЕМ»: ЯК ДІЯТИ ЗА НОВИМИ ПРАВИЛАМИ


Починаючи з 2020 року всі вчителі зможуть підвищувати кваліфікацію не тільки в державних установах, а й у приватних і   громадських організаціях. Іншими словами, ринок надання освітніх послуг для педагогічних працівників демонополізується, а вчителі отримують справжню свободу обрати ті навчальні програми (курси, тренінги, вебінари тощо), які їм справді потрібні.
Хто ж за якими правилами зможе надавати освітні послуги вчителям та як діяти у нових умовах керівникам шкіл? Про це під час зустрічі з директорами, педагогами, представниками громадських організацій та фахівцями інститутів післядипломної педагогічної освіти розповіла заступник міністра освіти і науки Любомира МАНДЗІЙ.

УЧИТЕЛЬ-СПЕЦНАЗІВЕЦЬ АНДРІЙ ГОРДІЄНКО: ВАЖЛИВО НАВЧИТИ НЕ ХОДИТИ СТРОЄМ, А ДУМАТИ Й АНАЛІЗУВАТИ


Днями вчителя Авіакосмічного ліцею імені Ігоря Сікорського Національного авіаційного університету Андрія ГОРДІЄНКА нагородили медаллю «Честь. Слава. Держава» – за мужність, патріотизм, бойові заслуги у захисті суверенітету та територіальної цілісності України. Про гарячі місяці початку війни, про власну мотивацію захищати державу і про те, якою він хоче бачити Україну в майбутньому, Андрій Федорович розповідає читачам нашого видання.