«Привіт вам,
п’ятикласники, усі зібрались тут? Сьогодні в нас мета – заглянути у ґрунт!», –
так починається реп-урок від учительки біології Яковлівської школи на
Харківщині Ольги Халепи. Разом з Ольгою Володимирівною учні рушають у
віртуальну мандрівку за село – в поле, до балки, де, приспівуючи, та
пританцьовуючи, знайомляться з ґрунтовим середовищем та підземними мешканцями.
вівторок, 28 квітня 2020 р.
ЗБРОЯ ПРОТИ ВІРУСІВ І ХВОРОБ
Сьогодні в
усіх країнах світу новинні стрічки починаються і закінчуються повідомленнями
про пандемію. Левова частка цих інформацій – про те, як вберегтися від
коронавірусу, як діяти самим і пояснити правила відповідальної поведінки дітям.
А запитання «що таке віруси?» щодня чують і вчителі, і батьки. Відповісти на ці
(та інші, не менш важливі) запитання педагогам та батькам допомагає освітня
онлайн-платформа e-Bug (www.e-bug.eu). Десять років тому проект започаткувало
Міністерство охорони здоров’я і соціальної політики Великої Британії, щоб популяризувати
знання про гігієну, інфекційні захворювання, їх лікування та профілактику,
донести думку про важливість щеплень тощо. Наприкінці листопада 2019 року до
проекту приєдналася і Україна. Як саме влаштована платформа, які навчальні
матеріали та методики на ній розміщено та для яких вікових категорій вони
стануть у пригоді? Про це розповідає представниця e-Bug в Україні
Вікторія Круглова.
НАТАЛІЯ ГЛАДКИХ: У ДИТИНСТВА НЕ ПОВИННО БУТИ ІНВАЛІДНОСТІ
Дітей з
інвалідністю сьогодні ми бачимо все частіше – у школах, садочках, гуртках, на
дитячих майданчиках. Це не означає, що їх стало більше, просто вони нарешті
отримали можливість вийти за межі квартири, навчатися та спілкуватися з
однолітками. Серед тих, хто допомагає учням з інвалідністю налагодити зв’язок
зі світом, є й спеціальних педагог Наталія Гладких. Нещодавно вона увійшла до
п’ятдесяти кращих педагогів світу премії Global Teacher Prize і змагатиметься
за «вчительський Оскар» на міжнародному рівні. Запитуємо у пані Наталії: з чого
почався її шлях до інклюзивної педагогіки, з чого складаються її робочі будні
та що вона мріє здійснити.
понеділок, 23 березня 2020 р.
«КОСМІЧНА МАЙСТЕРНЯ» У ЦЕНТРІ КИЄВА
На початку 2018 року
мільйони людей у всьому світі спостерігали за запуском в космос червоної Тесли
Ілона Маска, обговорювали деталі польоту. Спостерігали за запуском і студенти
Національного авіаційного університету в Києві. Говорили про те, що непогано
було б і самим спробувати змайструвати і запустити хоча б найпростішу ракету.
Саме в цей час до Ради
молодих вчених НАУ звернувся старший науковий співробітник хімічного факультету
Київського національного університету імені Тараса Шевченка Сергій Піпко з
пропозицією створити команду студентів і будувати експериментальні ракети. Голова
Ради Ксенія Семенова швидко зібрала
групу студентів і через кілька днів в університеті вже кипіла робота: було
створено Студентське конструкторське бюро експериментального ракетобудування NAURocket
(facebook.com/NAURocket)
і три команди почали майструвати ракети.
пʼятниця, 6 березня 2020 р.
ЗУСТРІНЕМОСЬ… У ВІРТУАЛЬНІЙ РЕАЛЬНОСТІ
У
Конференц-центрі імені Королеви Єлизавети ІІ у Лондоні несподівано пролунала
сирена тривоги. Учасники конкурсу проектів освітніх технологій Reimagine
Education Awards, який називають «освітнім Оскаром», поспішили до стенду одного
з фіналістів – Сумського державного університету. Українські освітяни
презентували на конкурсі екосистему ЗВО і показували, як працює нова
навчально-дослідницька лабораторія віртуальної та доповненої реальності Ulab. Глядачам
у Лондоні запропонували «екскурсію», під час якої потрібно було в режимі
реального часу вирішити інженерну задачу з коригування роботи установки підготовки
природного газу. Саме в момент екскурсії і пролунав сигнал тривоги.
четвер, 13 лютого 2020 р.
«ГРОШІ ХОДЯТЬ ЗА ВЧИТЕЛЕМ»: ЯК ДІЯТИ ЗА НОВИМИ ПРАВИЛАМИ
Починаючи
з 2020 року всі вчителі зможуть підвищувати кваліфікацію не тільки в державних установах,
а й у приватних і громадських організаціях. Іншими словами,
ринок надання освітніх послуг для педагогічних працівників демонополізується, а
вчителі отримують справжню свободу обрати ті навчальні програми (курси, тренінги,
вебінари тощо), які їм справді потрібні.
Хто ж за
якими правилами зможе надавати освітні послуги вчителям та як діяти у нових
умовах керівникам шкіл? Про це під час зустрічі з директорами, педагогами,
представниками громадських організацій та фахівцями інститутів післядипломної
педагогічної освіти розповіла заступник міністра освіти і науки Любомира МАНДЗІЙ.
УЧИТЕЛЬ-СПЕЦНАЗІВЕЦЬ АНДРІЙ ГОРДІЄНКО: ВАЖЛИВО НАВЧИТИ НЕ ХОДИТИ СТРОЄМ, А ДУМАТИ Й АНАЛІЗУВАТИ
Днями вчителя Авіакосмічного ліцею імені Ігоря Сікорського Національного авіаційного
університету Андрія ГОРДІЄНКА нагородили медаллю «Честь. Слава. Держава» – за
мужність, патріотизм, бойові заслуги у захисті суверенітету та територіальної
цілісності України. Про гарячі місяці початку війни, про власну мотивацію
захищати державу і про те, якою він хоче бачити Україну в майбутньому, Андрій
Федорович розповідає читачам нашого видання.
Підписатися на:
Дописи (Atom)