четвер, 13 лютого 2020 р.

«ГРОШІ ХОДЯТЬ ЗА ВЧИТЕЛЕМ»: ЯК ДІЯТИ ЗА НОВИМИ ПРАВИЛАМИ


Починаючи з 2020 року всі вчителі зможуть підвищувати кваліфікацію не тільки в державних установах, а й у приватних і   громадських організаціях. Іншими словами, ринок надання освітніх послуг для педагогічних працівників демонополізується, а вчителі отримують справжню свободу обрати ті навчальні програми (курси, тренінги, вебінари тощо), які їм справді потрібні.
Хто ж за якими правилами зможе надавати освітні послуги вчителям та як діяти у нових умовах керівникам шкіл? Про це під час зустрічі з директорами, педагогами, представниками громадських організацій та фахівцями інститутів післядипломної педагогічної освіти розповіла заступник міністра освіти і науки Любомира МАНДЗІЙ.

УЧИТЕЛЬ-СПЕЦНАЗІВЕЦЬ АНДРІЙ ГОРДІЄНКО: ВАЖЛИВО НАВЧИТИ НЕ ХОДИТИ СТРОЄМ, А ДУМАТИ Й АНАЛІЗУВАТИ


Днями вчителя Авіакосмічного ліцею імені Ігоря Сікорського Національного авіаційного університету Андрія ГОРДІЄНКА нагородили медаллю «Честь. Слава. Держава» – за мужність, патріотизм, бойові заслуги у захисті суверенітету та територіальної цілісності України. Про гарячі місяці початку війни, про власну мотивацію захищати державу і про те, якою він хоче бачити Україну в майбутньому, Андрій Федорович розповідає читачам нашого видання.

Вища освіта: інвентаризація


     Найкращі заклади вищої освіти у світі унікальні, кожен з них має власне обличчя, наукові школи, педагогічні та технічні інновації.
Кращі українські ЗВО також мають чим похвалитися.  Це і «антикризові кейси» (наприклад, з облаштування енергоефективності), і нові форми навчання (дуальна та змішана освіта), і педагогічні новації. Нещодавно керівники МОН  започаткували форуми вищої освіти, під час яких  найсильніші ЗВО розповідатимуть, як вони (часто всупереч системі) досягають успіху. А також – якими прагнуть стати у найближчому майбутньому.
Перші шість ЗВО заступник міністра освіти і науки Єгор Стадний представив під час форуму, присвяченому реформі вищої освіти.

УЧИТЕЛЬ? БУДЕШ КУЛЕМЕТНИКОМ!


Нещодавно учителя київської школи №4 Леоніда ГУСАЧЕНКА нагородили медаллю «Честь. Слава. Держава» – за мужність, патріотизм, за активну роботу з учнями у військовій справі, за бойові заслуги у захисті суверенітету і територіальної цілісності України. Про воєнні й післявоєнні будні, про зиму 2013–2014 року та плани на майбутнє педагог розповідає читачам нашого видання.

ФІНАНСУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ: НОВА ФОРМУЛА


Із 2020 року система фінансування й управління закладами вищої освіти починає змінюватися. Що ж потрібно знати викладачам та студентам ЗВО, аби скористатися новими можливостями, і на які ризики зважати, щоб не опинитися в ар’єргарді? До чого мають бути готові ректори, правила обрання яких також зміняться? Під час форуму, присвяченого реформі вищої освіти, і керівники Міністерства освіти, і науки, і ректори університетів спробували дати відповіді на ці запитання.

середа, 11 грудня 2019 р.

ЗВИЧАЙНІ «СУПЕРГЕРОЇ»


Нещодавно в кінотеатрах країни відбулася прем’єра фільму «Іловайськ-2014. Батальйон «Донбас». Головних героїв грають не актори, а самі бійці батальйону «Донбас», які в серпні 2014-го брали участь у битві за Іловайськ і зуміли вийти з оточення. Одним із них є Ігор ЧАЙКІВСЬКИЙ (позивний «Артист»), який до війни жив і працював у Донецьку. Нині він мешкає на Київщині, працює у Васильківському районному центрі дитячої та юнацької творчості. Про те, як змінилося його життя навесні 2014 року, про мотивацію піти добровольцем до батальйону, участь у зйомках фільму про Іловайськ і плани «на після війни» пан Ігор розповідає нашому виданню.

Вдягни на гаджет окуляри


Нещодавно у Данії відбувся 18-й Міжнародний симпозіум музеїв історії освіти, у форумі вже вдруге брали участь і українські музейники. Які виклики стоять нині перед «шкільними музеями»? Які можливості вони створюють для дослідників, педагогів та громад? Які історії розповідають в епоху глобалізації?