понеділок, 25 березня 2019 р.

ВРЯТУВАЛА… ПРОФЕСІЯ ВЧИТЕЛЯ


Ставлення до уроків Другої світової, готовність говорити не лише про славні перемоги, а і про важкі випробування та гіркий досвід звичайних людей свідчить про зрілість нації, її готовність переосмислити події 1939–1945 років і не допустити їх повторення. Недаремно в північного сусіда святкування Дня перемоги часто проходять під гаслом «Можем повторить», а в Україні звучить «Ніколи знову!».

вівторок, 12 березня 2019 р.

ЧИМ ПАРАБЕЛУМ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВІД БРАУНІНГА?


Вивчати українську мову цікаво можна на кожному уроці, лекції, у компаніях ерудитів чи вдома з дітьми. У цьому переконана старший викладач кафедри української мови Інституту філології Київського університету імені Бориса Грінченка Олена ОСТАПЧЕНКО. Нещодавно вийшла друком її книга «Українська мова в грі. Проблемні завдання, конкурси, змагання, цікаві факти, тести, квести». Як саме зробити уроки та лекції української не просто цікавими, а захопливими – «Освіта України» запитує в автора.

МАЙСТРИ НАЙЩАСЛИВІШОЇ СПРАВИ


Дванадцять найкращих учителів із Кореї прилетіли до Києва, щоб познайомитися з українськими педагогами та розповісти про власні освітні практики.

ДИРЕКТОР МАЄ БУТИ ДЛЯ ДІТЕЙ, А НЕ ДЛЯ СТІН ЧИ ХАРЧОБЛОКУ


Є люди, які змінюють навколо себе все: простір, правила, суспільну думку. Директор львівського ліцею «Просвіта» Андрій ЗАКАЛЮК саме з таких: у 27 років він очолив занедбаний інтернат і за п’ять років перетворив його на одну з найкращих шкіл міста.

ЧАРІВНИКИ МУЗЕЙНОЇ МАГІЇ


     Педагогічний музей у Києві – одне із знакових місць для освітян і студентів профільних вишів. Тут можна заново відкрити для себе «старі» методики видатних педагогів (які часто виявляються дуже схожими на теперішні) й поспілкуватися з теоретиками та практиками сучасної педагогіки. Як змінився музей за останні роки і що планують зробити найближчим часом, «Освіта України» поцікавилася у директора закладу Олександра МІХНА.

середа, 9 січня 2019 р.

ДРУГА ЗМІНА – «НА ПОРОЗІ»


Як вирішувати питання перевантаження шкіл у столиці, чи повинні зберігати статус спеціалізованих школи, випускники яких отримують недостатні бали ЗНО із профільних предметів, і, найважливіше, як діяти освітній галузі в умовах стрімкого збільшення кількості жителів мегаполісу – ці та інші питання обговорювали під час розширеної колегії Департаменту освіти і науки.

вівторок, 11 грудня 2018 р.

МИ ПАМ’ЯТАЄМО, МИ СИЛЬНІ


 Відповісти на запитання «Чому вбивали?»,  «Кого?» та «Хто і як вижив?» не менш важливо, ніж назвати цифри втрат, які у дні річниць Голодомору опиняються в центрі уваги суспільства. Цьогорічний III Міжнародний міждисциплінарний конкурс наукових і мистецьких робіт імені Володимира Маняка та Лідії Коваленко присвячено саме долям звичайних людей і їхніх родин.